To, czy trafisz do swoich czytelników i klientów, zależy od tego, jak dobrze dobierzesz słowa kluczowe. To frazy, które wpisujesz w okienko wyszukiwania Google, gdy potrzebujesz znaleźć coś konkretnego. Kiedy szukasz np. fajnego miejsca na wakacje, napiszesz „domki nad morzem” albo „apartamenty nad morzem”. Podpowiem Ci, gdzie umieszczać słowa kluczowe w tekście.

O tym, gdzie szukać fraz kluczowych, dowiesz się z poprzedniego artykułu o SEO. 

Dziś pokażę Ci, gdzie umieszczać słowa kluczowe w tekście. Trzeba robić to z głową, bo roboty Google wiedzą, kiedy ktoś chce je oszukać. Jak pisze w Webwritingu Joanna Wrycza-Bekier – jeśli gęstość słów kluczowych nie przekroczy 5% całego tekstu, Google nie potraktuje Cię jak spamera. Jeśli będzie ich więcej, Google wywącha, że coś kręcisz i wcale Ci nie pomoże.

Słowa kluczowe – gdzie umieszczać w tekście?

Nagłówek

Kiedy wpisujesz frazę w wyszukiwarkę, pojawia Ci się lista tytułów. To one skłonią Cię, żebyś wybrała konkretny artykuł. Jeśli umieścisz słowo kluczowe w tytule, internauta od razu znajdzie to, czego szuka. Im więcej kliknięć dostaniesz, tym szybciej Google nagrodzi Cię wyższą pozycją. Im bliżej początku zdania umieścisz słowo kluczowe, tym lepiej.

Metaopis

To opis, który pojawia się pod tytułem w wynikach wyszukiwania. To krótki opis, o czym będzie tekst. Słowa kluczowe w tym miejscu nie są brane pod uwagę przez Google’a, ale za to Twój czytelnik wie, że klikając tytuł, trafi tam, gdzie chciał. Dla Google’a to dobry znak, jeśli ludzie zaglądają do Twoich treści.

Słowa kluczowe – gdzie umieszczać w tekście? Śródtytuły

Rzucają się w oczy internaucie i robotom Google’a. Kiedy tytułujesz kolejne części tekstu, czytelnik szybko rozezna się, o czym jest artykuł. I czy chce go czytać. Uwaga! Nie warto upychać słów kluczowych w każdym tytule, bo będzie to ciężkostrawne i dla ludzi i dla robotów.

Treść

Co jakiś czas przypominaj, o czym jest twój tekst. Dodawaj słowa kluczowe w naturalny sposób. Jeśli będziesz z nimi przesadzała, możesz zaszkodzić rankingowi Twojej strony. Ważne, by uwzględnić słowa kluczowe na początku tekstu. Algorytm Google wtedy wie, że rzeczywiście piszesz o tym, co zapowiadałaś w tytule.

Adres, czyli slug

Fraza kluczowa powinna znaleźć się też w adresie artykułu. Google dostanie kolejny znak, że treść jest zgodna z tematem. Gdybym pisała o tym, jak zrobić brownie, mój slug wyglądałby tak: pisarenka.pl/blog/jak-zrobic-brownie.

Czy możesz zrobić coś jeszcze, żeby zawalczyć o wyższe miejsce w rankingu?

Tak! Optymalizacja SEO to nie tylko wiedza, gdzie umieszczać słowa kluczowe w tekście.

Google promuje witryny z silną marką. Jeśli dopiero startujesz, trudno będzie walczyć z popularnymi portalami na słowa kluczowe. Możesz zrobić coś innego – dać więcej jakości swojej treści.

Co sprawi, że post na blogu będzie lepszy?

Pogłębiona treść

Co to znaczy? Lepsze przykłady, więcej szczegółów, szerzej zarysowany temat niż w innych artykułach o tym samym.

Lepsze wrażenia użytkownika

Bardziej czytelny tekst na pierwszy rzut oka, przejrzysta konstrukcja tekstu, więcej grafik, zrzutów z ekranu, przestrzeń w tekście.

Prostszy język

Czytelnicy polubią Twoje teksty, jeśli ich zbytnio nie zagmatwasz. Oni nie mają czasu na zastanawianie się, co autor miał na myśli. Prosty język docenią też roboty Google, bo zrozumieją, o czym jest tekst.

Aktualizacja tekstów

Zawsze możesz ulepszyć swoją stronę, bo roboty przychodzą sprawdzać Twoją witrynę wiele razy.

Linki

Linki wewnętrzne – te do innych Twoich podstron (artykułów) dają Ci większy ruch na stronie.Linki zewnętrzne – do wartościowych materiałów, czytelnikowi pokażą, że się dobrze przygotowałaś do pisania artykułu. Google docenia linki do popularnych witryn o podobnej tematyce.

Optymalizacja tekstu pod SEO to duże wyzwanie. Są ludzie, którzy zawodowo się tym zajmują. Jeśli na razie nie myślisz o zatrudnieniu specjalisty SEO, skorzystaj ze wskazówek, o których przeczytałaś. Wiesz już, gdzie umieszczać słowa kluczowe w tekście. Pora zawalczyć o jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania Google’e.