Książka o biznesie online "Chcę WWWięcej"

Pobierz darmowy rozdział

Skąd czerpać informacje o tym, jak prowadzić mały biznes? Z blogów!

Kiedy zaczynasz prowadzić własną firmę, zwykle jesteś sama. 

Musisz być jednocześnie CEO, jej asystentką, handlowcem, marketingowcem, content managerem, specem od automatyzacji, księgową i prawnikiem. Kobietą-ośmiornicą, która każdą macką ogarnia coś innego.

Jak prowadzić mały biznes?

Przed Tobą lista blogów, które pomagają w codziennych problemach szefowej biznesu. To są teksty nie tylko napakowane wiedzą po ostatnią literkę, ale też takie, które świetnie się czyta. Parę szurnięć palcem po ekranie telefonu i zdobywasz wiedzę, której potrzebujesz.

Prowadzenie firmy i marketing

Jacek Kłosiński

Fajnie na swoim! – tak wita Cię Jacek Kłosiński na swojej stronie internetowej, z której dowiesz się, jak prowadzić mały biznes. 

Planowanie, organizacja pracy, marketing, narzędzia – znajdziesz tu wszystko, co potrzebujesz wiedzieć, kiedy zaczynasz prowadzić firmę, a także, gdy chcesz wystrzelić jej wyniki na wyższy poziom.

Jacek prostym językiem opowiada o zakamarkach, w które możesz trafić, kiedy jesteś na swoim. 

Liczy się Wynik

U Bartka Popiela z Liczy się Wynik dowiesz się, jak zrobić dochodową kampanię sprzedażową, kurs, który się sprzedaje, a także, jak ustalić priorytety w życiu. 

Znajdziesz tu informacje o rozwoju osobistym, marketingu i biznesie. Bartek spogląda na prowadzenie firmy przez pryzmat kampanii sprzedażowych.

Artur Jabłoński

Artur Jabłoński w swoich artykułach opowiada m.in. o tym, jak zrobić kampanię reklamową na Facebooku, jak reklamować się na Pintereście oraz o tym, co warto przeczytać, żeby lepiej prowadzić własną firmę. Jeżeli szukasz informacji o biznesie i prowadzeniu kampanii reklamowych to dobre miejsce, żeby je zdobyć.

Paweł Tkaczyk

Jeśli chcesz zbudować silną markę, podszkolić się w marketingu i podkręcić swoje treści dzięki storytellingowi, koniecznie zajrzyj do bazy wiedzy Pawła Tkaczyka. 

Paweł, jak sam pisze, zarabia na życie opowiadaniem historii, nie muszę więc dodawać, że jego artykuły doskonale się czyta. Oprócz świetnych opowieści znajdziesz tu twarde dane, wyjaśnienia wyrazów, których wcale nie musisz znać oraz przykłady. Szybko zaczniesz rozumieć skomplikowane tematy, których do tej pory nikt nie umiał Ci wytłumaczyć.

Mała Wielka Firma

Małą Wielką Firmę możesz znać „ze słuchu”, bo Marek Jankowski prowadzi świetny biznesowy podcast na wszelkie tematy, które mogą dotyczyć przedsiębiorców – od zdobywania klientów, przez wizerunek eksperta po produktywność i psychologię biznesu.

Każdy odcinek opatrzony jest artykułem, w którym wyłuskane są najważniejsze rzeczy. Dzięki temu wiesz, czy temat Cię zainteresuje.

Mała Wielka Firma to nie tylko podcast, ale też obszerny blog, do którego warto zaglądać. Żeby łatwiej było się poruszać po 426 tematach (tyle odcinków ma MWF dziś), na stronie jest wyszukiwarka, dzięki której szybko wybierzesz to, co Cię interesuje.

Strona internetowa

A może wcale nie interesuje Cię temat „Jak prowadzić własny biznes”? Za to chcesz wyklikać sobie stronę internetową i potrzebujesz wskazówek? 

Odwiedź:

Ola Gościniak

Wśród ponad 400 artykułów znajdziesz informacje o WordPressie, o tym, czy warto prowadzić blog, jak założyć Newsletter oraz jak prowadzić sklep online. A także, jak rozkręcić mały biznes dzięki produktom cyfrowym. Ola Gościniak to dziewczyna, która promuje kobiece biznesy i pokazuje, jak zbudować skuteczny biznes online.

Prowadzenie własnej firmy to także teksty

Kiedy wiesz już co nieco o marketingu i kampaniach reklamowych, masz już stronkę, pora podszkolić się w pisaniu tekstów. Od kogo czerpać darmową wiedzę o content marketingu, copywritingu i o tym całym biznesowym pisaniu?

Ewa Szczepaniak Tekstowni

Kopalnia wiedzy o pisaniu do internetu Ewy Szczepaniak. Znajdziesz tu wszystko, co powinnaś wiedzieć, zanim napiszesz teksty na stronę internetową, bloga czy landing page. Dowiesz się,  czym jest copywriting oraz czy może stać się ścieżką Twojej kariery. 

Powiem Ci w sekrecie, że moja kariera copywritera rozpoczęła się od przeczytania jednego artykułu na blogu Tekstownych.

Baza Copywriterów

To blog absolwentów kursów Ewy Szczepaniak. (Tak, tak, jest tam też i mój tekst). Co robić, żeby dobrze pisać o swoim biznesie, jakich błędów nie popełniać w content marketingu i jak napisać skuteczny tekst na stronę sprzedażową. Jeśli interesują Cię te tematy, śmiało zaglądaj.

Klaudyna Maciąg

Klaudyna Maciąg zabiera Cię w podróż po kreatywności, opowiada o tym, jak tworzyć angażujące treści na Instagram oraz o 100 najlepszych biznesowych książkach. Trochę o rozwoju osobistym, trochę o biznesie, no a przede wszystkim, o świetnym pisaniu. Jeśli mi wzrok nie szwankuje (bo jest ciut późno) to na tym blogu jest 1780 wpisów! Może znajdziesz coś dla siebie.

Liczy się content

Jeśli chcesz podciągnąć swoją stronę internetową w wynikach wyszukiwania, zajrzyj do Agnieszki Wojtas z Liczy się content. Jeżeli nurtuje Cię, co to jest anchor tekst albo jak powinien wyglądać dobry adres url, znajdziesz na blogu Agnieszki wszelkie wyjaśnienia. Tu dowiesz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o SEO.

Newsletter

A skoro o pisaniu mowa, to oprócz bloga i tekstów, pewnie chodzi Ci po głowie prowadzenie newslettera. Pamiętam, jak próbowałam zrobić pierwszego maila w Mailer Lite. Oj, poszło trochę bluzgów pod nosem. Żeby Tobie było łatwiej, zajrzyj do Klaudii Łapy:

Pani od klikania

Tu poczytasz o mailingu, automatyzacjach, dowiesz się, czym jest OTO i jak stworzyć lejek sprzedażowy. Blog o newsletterze, marketingu i WordPressie. Przykłady, instrukcje i szybkie wskazówki. To wszystko znajdziesz u Pani od Klikania.

Czy to jest legalne?

Marketing, strona, sklep, teksty, newsletter – ogarnięte. A jak sprawdzić, czy to wszystko robisz zgodnie z prawem?

Czy umowa, którą podpisujesz z klientem, odpowiednio zabezpiecza Twój interes? Które checkboxy trzeba wstawić w formularzu newslettera? I co to jest ten Omnibus, o którym wszyscy plotą od początku roku? 

Żeby się tego dowiedzieć, zajrzyj tutaj:

PraKreacja

Wojciech Wawrzak w Strefie Wiedzy rozwiewa wątpliwości prawne freelancerów i osób, które prowadzą internetowe sklepy. Mimo że nie pałam miłością do prawniczych tekstów, Wojciech pisze tak, że człowiek zaczyna w końcu kumać, co powinien zrobić, żeby któregoś dnia nie wpadli do niego goście z Urzędu Skarbowego.

Legalny Biznes Online

Ilona Przetacznik na swoim blogu podpowiada, czy na nierejestrowanej działalności gospodarczej można sprzedawać e-booki, czy musisz zgłosić do ZUS-u umowę o dzieło oraz co powinien wiedzieć influencer. Kolejna miejscówka, na której warto się zatrzymać, mając prawne zagwozdki.

To już koniec listy, która powstała na bazie moich doświadczeń oraz sondy, którą przeprowadziłam wśród moich newsletterowiczek i instagramowiczek.

Kiedy spytałam o to, które blogi podpowiadają im, jak prowadzić biznes, to większość odpowiedziała:

„Nie czytam blogów”. 

Ale czy nie jest tak, że kiedy chcesz zrobić pierwszą automatyzację w newsletterze, to raczej nie idziesz na Instagram ani Tik Toka po wskazówki. Wklepujesz pytanie w wyszukiwarkę, a ona kieruje Cię do… bloga! Nie czytasz blogów, ale wpadasz na nie częściej, niż myślisz.

Mam nadzieję, że ta lista pomoże Ci stać się jeszcze lepszą ośmiornicą w Twoim biznesie, ale… życzę Ci też, żeby to trwało jak najkrócej i żeby oprócz Ciebie w Twojej firmie pojawiły się prawdziwe osoby, które zatrudnisz: asystentka, content menadżer i prawnik. Żeby mogła robić tylko to, co lubisz.

Jeśli chcesz polecić blog, z którego korzystasz, a którego nie ma w artykule, zostaw komentarz.

A jeżeli wpadłaś na pomysł, że także możesz dzielić się wiedzą, zobacz artykuł „Jak zacząć pisanie bloga”.

Image by wayhomestudio on Freepik

author-avatar

Kasia Zubrzycka-Sarna, copywriterka, założycielka marki Pisarenka, autorka e-booków o blogowaniu oraz współautorka książki “Chcę WWWięcej”. Na pisarenkowym blogu podpowiada, jak moc słowa wykorzystać w budowaniu własnej marki.

Może zainteresuję Cie rownież: