Masz wrażenie, że teksty na stronach internetowych Twojej konkurencji są o tym samym? O czym więc pisać na blogu firmowym, żeby się wyróżnić? Zdradzę Ci sekret – są tematy, które niewielu właścicieli biznesów porusza, bo są trochę… niewygodne. A czytelnik właśnie ich szuka. Wykorzystaj to sprytnie w swoich treściach.

Czy uprawiasz marketing „na strusia”?

Zdarzyło Ci się kiedyś pomyśleć podczas rozmowy z klientem: 

„Na razie o tym nie będę wspominać, żeby nie wystraszyć klienta. Może na kolejnym spotkaniu…” 

Jeśli dopadły Cię takie myśli, to znaczy, że chowasz głowę w piasek przed trudnymi pytaniami klienta, czyli uprawiasz marketing „na strusia”. To termin z książki Marcusa Sheridana „Co chce wiedzieć klient”.

Udajesz, że nie ma problemu, ale to, że o nim nie mówisz, nie znaczy, że zniknął. Robi tak wiele osób. Masz więc spore pole do popisu. Jeśli masz odwagę poruszyć niewygodne tematy w swoich treściach, możesz się wyróżnić, zdobyć zaufanie klientów i zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej.

Jest jeden warunek: zmiana perspektywy

Zapomnij na chwilę o tym, że prowadzisz biznes. Wyobraź sobie, że od teraz jesteś klientem, który szuka produktu albo usługi. Co chcesz wiedzieć?

Poznaj metodę TAYA

They Ask, You Answer.
Oni pytają, Ty odpowiadasz.

To metoda, która zmieniła podupadający biznes Marcusa Sheridana w świetnie prosperującą firmę. Metoda, która sprawiła, że przestał być tylko facetem od basenów, a zaczął jeździć po świecie i szkolić inne firmy ze sprzedaży, marketingu i komunikacji.

TAYA to odpowiadanie na pytania klienta. 

Wszystkie, bez wyjątku. Zwłaszcza te trudne. To szczerość i autentyczność. To przejrzyste mówienie o tym, czego ludzie szukają w kontekście firmy i jej oferty.

Sheridan nazywa to obsesją na punkcie edukowania klienta. 

Co zyskasz dzięki podjeściu TAYA?

Zdobędziesz zaufanie klienta. A stąd już dwa kroki do zapisania się na listę newsletterowiczów albo do wskoczenia do koszyka i kliknięcia „Kup teraz”.

Wielka Piątka metody TAYA – o czym pisać na blogu

Wielka Piątka to pytania, które zadaje sobie każdy kupujący niezależnie od branży, która go interesuje. Odpowiedzi pomogą mu zadecydować, które rozwiązanie najlepiej do niego pasuje.

Tematy, które zainteresują każdego klienta przed zakupem:

Cena i koszty

Jesteś internautką. Czy zdarzyło Ci się wpisać w wyszukiwarkę frazę „produkt, cena”? Założę się, że tak. Przecież to normalne, że chcesz przed zakupem wiedzieć, ile to kosztuje.

Jesteś właścicielką firmy. Czy oprócz cennika na stronie internetowej (jeśli go masz) piszesz coś więcej o cenach i o kosztach? Jeśli tak, to jesteś na dobrej drodze, by zdobyć zaufanie klienta. Jeśli nie, to pora to nadrobić.

Dlaczego prowadzący biznes nie lubią pisać o pieniądzach? 

Konkurencja pozna cenę. 

Cena nie jest jednakowa dla wszystkich i zależy od wielu czynników. 

Jeśli klient zobaczy cenę, to się przestraszy.

Według Sheridana to tak, jakby mówili:

„Jeśli będę uczciwy, ludzie nie będą chcieli robić ze mną interesów”.

Zupełnie bez sensu.

Nie chodzi tu o to, żeby w artykule blogowym wypisać ceny produktów, do tego służy cennik. Sprawdź, o co pytają Twoi klienci i Staraj się konkretnie odpowiadać na ich pytania. Jakie czynniki mają wpływ na cenę? Jakich cen może spodziewać się klient w danej branży? Gdzie w tym wszystkim plasuje się Twoja firma?

Mówienie o cenie zmniejsza niepewność klienta, który zanim przyjdzie porozmawiać o Twojej ofercie, już wie, czego się spodziewać. I jeśli przyjdzie, nie będzie zaskoczony. A to znaczy, że jest naprawdę zainteresowany tym, co sprzedajesz.

Pisać o cenie warto z jeszcze jednego powodu: niewiele firm to robi, dlatego łatwo będzie wskoczyć na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania przeglądarki internetowej.

O czym pisać w artykule o cenie?

5 czynników, które wpływają na koszt projektu mieszkania.

Ile kosztuje projekt mieszkania? 

Jak obliczyć koszt projektu mieszkania?

Jak się robi kosztorys projektu?

Jak sporządza się wycenę projektu mieszkania?

Jakich informacji potrzebuje projektant, żeby przygotować wycenę?

Jak obniżyć koszt projektu mieszkania?

Jak zmieni się koszt projektu mieszkania w przyszłym roku?

Świetnym miejscem do opowiadania o cenie będzie też case study.

Problemy

To artykuły, które pozwolą przekształcić słabość w siłę. 

Każda oferta ma swoje plusy (o nich właściciele biznesów mogliby gadać godzinami) i minusy (które najczęściej zamiata się pod dywan). Jeśli myślisz, że niemówienie o problemie z Twoim produktem oznacza, że przestaje on istnieć, to się mylisz. Klient i tak sobie wyszpera, co może pójść nie tak.

Od Ciebie zależy, czy będziesz pogwizdywać, patrząc w sufit i czekać aż nie wybierze Twojej oferty, czy opowiesz mu o tym, że produkt, który sprzedajesz, może nie jest dla niego. Stracisz w ten sposób klienta? Nic podobnego. Ci, w których zasięgu nie był Twój produkt i tak nigdy go nie kupią.

Odpowiedz sobie na pytanie: jakie są wady Twojego produktu według konkurencji i według klientów. A potem zastanów się, jak możesz się odnieść do każdego z tych zarzutów uczciwie i przekuć je w zalety.

Jeśli są problemy, które mogą wystąpić z Twoim produktem, a można łatwo je rozwiązać, wiesz, co zrobić – napisz o tym.

O czym pisać na blogu firmowym w artykułach o problemach?

5 najczęstszych problemów, które mogą Cię spotkać przy zlecaniu projektu mieszkania

Na co zwrócić uwagę przy wyborze projektanta wnętrz, by nie stracić pieniędzy

Błędy w projektach wnętrz

Dlaczego współpraca z projektantem wnętrz nie jest dla każdego

Zestawienia i porównania

Co robisz, gdy zastanawiasz się nad kupnem telefonu? Ja szukam porównywarek, żeby wiedzieć, że wybiorę najlepszy dla siebie, tzn. z najlepszym aparatem fotograficznym, reszta już mało mnie obchodzi 😉

Wydaje Ci się, że jeśli będziesz opowiadać o rozwiązaniach konkurencji, odeślesz do niej klienta? Zdradzę Ci tajemnicę: on już wie o innych rozwiązaniach. I chce wybrać dla siebie najlepsze. 

Jeśli mu pomożesz, niewykluczone, że wybierze Twoje, ale… musisz zachować obiektywizm. Tylko wtedy internauta Ci uwierzy i będzie gotowy, żeby Ci zaufać. Dlatego już na wstępie artykułu musisz zaznaczyć, co sprzedaje Twoja firma. I obiektywnie przedstawić wady i zalety każdego rozwiązania, a decyzję o wyborze pozostawić czytelnikowi.

O czym pisać na blogu w zestawieniach i porównaniach?

Projekt mieszkania – robić samemu czy wynająć projektanta?

Jak wybrać dobry program do projektowania wnętrz – porównanie 3 aplikacji.

Wady i zalety różnych rozwiązań, które proponujesz Ty i Twoja konkurencja

Czym się różni projektant wnętrz o architekta

Czym się różni projekt wykonawczy od projektu koncepcyjnego

Najlepsze w…

Wiesz już, że klienci uwielbiają porównywać. Wprost kochają rankingi. 

Co wpiszesz w wyszukiwarkę, kiedy szukasz nowej suszarki do włosów? „Przeciętna suszarka”? Co to to nie. 

Wpiszesz „Najlepsza suszarka do włosów”. I zobaczysz listę artykułów z najlepszymi suszarkami.

Dlaczego więc nie tworzyć treści typu „najlepszy w branży…” „najlepszy w swojej klasie”? 

Myślisz: „Co?! Mam polecać innych?!”.

Wg Marcusa Sheridana to ma sens. Klienci szukają tych tematów, więc Twoja strona może się znaleźć na wysokiej pozycji w Google’ach. I co dalej? Klient dostaje to, czego chciał i mimo że dowiaduje się o tym, co można kupić u innych, to gdzie jest? Na Twojej stronie!

Pomagasz mu rozwiązać problem. Punkt dla Ciebie. Firma, o której piszesz, jeszcze nic dla niego nie zrobiła. Jeśli więc jest zainteresowany tym, co oferujesz, jesteś o jeden krok bliżej do klienta niż Twoja konkurencja.

O czym pisać w artykułach „Najlepsze w…”?

7 najlepszych projektów wnętrz w 2022

Najlepsi projektanci wnętrz w Warszawie

5 najlepszych aplikacji, dzięki którym samodzielnie zaplanujesz wystrój swojego mieszkania

Najlepsze projekty dla małej kuchni

Najlepsze rozwiązania do małego mieszkania

Recenzje

95% kupujących szuka opinii o produktach i dostawcach usług przed zakupem.

95%!!!! Niech znajdą je na Twoim blogu. Dlaczego by nie przejrzeć oferty konkurencji i porównać produkty i usługi? 

O czym pisać w recenzjach?

Recenzje projektów pokoju dziecinnego

Recenzje wanien dobrych do małego mieszkania

Projekty do sypialni często wybierane przez klientów

Ważne! Zachowaj obiektywizm

Bez tego możesz nie siadać do pisania, bo nikt Ci nie uwierzy. Zaznacz już na początku artykułu, co sprzedajesz. Nie pisz, że Twoje rozwiązania są najlepsze, to nie o to chodzi. Przedstaw wady i zalety wszystkich produktów. Możesz pokusić się o własne zdanie, ale wyjaśnij, dlaczego to robisz.

To już cała Wielka Piątka. Już wiesz, o czym pisać na blogu firmowym, by wyróżnić wśród konkurencji. Jeśli dobrze wykorzystasz SEO, te artykuły pozwolą Twojej stronie wspinać się po drabinie na najlepsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Przyjdą czytelnicy i klienci. Czy nie tego właśnie chcesz?

Jeśli jeszcze nie wiesz, czy pisanie bloga firmowego jest dla Ciebie, zajrzyj do artykułu o tym, czy warto prowadzić blog.

Foto – designed by Freepik.com

author-avatar

Kasia Zubrzycka-Sarna, copywriterka, założycielka marki Pisarenka, autorka e-booków o blogowaniu oraz współautorka książki “Chcę WWWięcej”. Na pisarenkowym blogu podpowiada, jak moc słowa wykorzystać w budowaniu własnej marki.

Może zainteresuję Cie rownież: